CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

~ PREMIUM BEAUTIFUL CORSET FOR HEALTH & BEAUTY ~

Jika anda berminat untuk membeli korset Premium Beautiful ( satu-satunya korset untuk 70% kesihatan dan 30% untuk kecantikan ) serta berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut peluang biz Premium Beautiful dalam mengubah kehidupan anda, bolehlah menghubungi saya untuk menetapkan temujanji hari ini. Runding cara dan demo adalah PERCUMA.



0176776001

Tuesday, October 5, 2010

aYaH saYa paK aNdaM....ayaH anDa??

Wakawaka...eh!eh!...hahahahaha...
Malatops tajuk n3 mak kali nie nyahhh!!! Huk3x...
Yupsss....itulah hakikat dan kenyataannya...
Masa my sis Uya bertunang ritu..semua persiapan majlis pertunangan dia kami usahakan secara bersama2...
Dari hantaran sampailah ke hiasan pelamin tempat sarung cincin n gubahan bunga...semuanya kami lakukan secara bergotong-royong anak beranak..
Alhamdulillah...ramai yg puji hasil tangan kami semua...;-)
Nampaknya utk kenduri kawin nanti save laa budget sebab boleh gubah sendiri..hehehehe
Tapi yg paling banyak memainkan peranan dlm aktiviti gubah-menggubah nie ialah yah kami...dialah mastermind dan jua org kuat dlm kerja2 seni kreatif nie...
Tak caya??
Tengok kat bawah nie..
.
.
.
.
.
.
.
.
Tuuu dia...
gigih ayah saya menggubah bunga utk dijadikan flower balls..
Ilham dr my sis Uya nak jadikan bebola bunga nie bergantungan mcm kat dlm majalah2 pengantin yg dia beli tu...
Kitorg dh survey harga kat kedai..sebiji bebola bunga yg sama saiz dgn yg ayah saya gubah nie harganya mencecah RM32 sebiji!! Padahal kalau beli span dgn bunga kosnya adalah lebih kurang RM1o sahaja!! What a waste kalo beli kat kedai...huhuhu
Hahahaha...kasarnya tangan!!
maklumlah bukan tangan mak andam sebaliknya tangan bapak andam!
Tangan yg berurat nie laa yg bersusah payah mencari rezeki utk kami sekeluarga masa kami 3 beradik kecik2 dan berada di bangku sekolah dulu..
Tangan nie jugaklah yg tolong siapkan Folio Pendidikan Seni STPM saya dulu..
Tangan nie jugaklah yg melakar motif2 batik utk lakaran projek batik STPM saya...
Tangan nie jugaklah yg mengajar saya cara2 nak mengait benang bulu kambing utk dijadikan chairback, menjahit cross stitch dan pelbagai lagi hasil seni yg lain..
Tapi hasil kerja saya selalunya tak mampu melawan kehalusan dan ketelitian hasil seni hasil kerja AYAH saya nie....
Jujur saya akui yg saya sangat berbangga memiliki seorang ayah yg bukan sahaja pandai bertukang rumah...bukan sahaja melakukan kerja2 kasar...malahan kerja2 berseni pun molek sahaja bila di tangan seni ayah saya ini...
Betapa saya mengagumi bakat seni ayah saya terutama bila menjelang perayaan Aidilfitri bila saya sendiri gagal menandingi ketangkasan serta kehalusan anyaman ketupat palas milik ayah saya....huhuhu...saya pasrah tetapi masih cuba utk memperbaikinya...;-)
Itu cerita pasal bebola bunga...
Yg seterusnya idea utk menggubah mango jelly utk dijadikan gubahan buah anggur..
Sekali imbas jer kat kedai gubahan ayah saya boleh meniru gubahan tersebut dan hasuilnya sangat membanggakan!
Dah ada rupa buah anggur...
Cuma kaler jer x berapa relevan..hihihi

Okey..letak daun pulak...
Tak psl2 daun gubahan bunga mak saya yg jadi mangsa! Hahaha..tersangatlah kreatifnya ayah saya nie memanfaatkan segala sumber recycle yg ada..
Ape yg penting...menjimatkan kos! Hahaha

Then...dah siap!!
Hehehe...segugus buah berwarna oren di dalam sebuah bakul rotan!

Owhh..yg nie hasil gubahan tangan keras saya...
Ala...sapu2 minyak masak kat green apples tu then wat riben comel2 then cucuk dgn peniti..pastu golek2 jer kat dlm dulang..
yg nie belum siap..yg sebenarnya ada lagi buah anggur hijau...
Owhhh...sungguh keras kelihatannya gubahan kain baju Melayu n sampin tu..
Hasil gubahan siapa lagi?? Saya laaa...hahaha


Gubahan coklat


Paling kreatif n ramai puji yg nie laa..
Gubahan sirih junjung hasil kreativiti ayah saya juga..
Berbantukan majalah pengantin dia hasilkan gubahan nie..
Kalau nak tau...stand sirih junjung yg menjadikan sirih junjung nie tinggi ialah batang buluh lebihan buat lemang raya tahun nie...hahahahaha..recycle lagik!! Tapi hasilnya...sangatlah mengujakan...;-)
Bersepahnya umah kitorh mlm2 sebelum majlis pertunangan Uya tu usah citer laa...
Macam tongkang pecah lagaknya! Huhuhuhu...

Lepas gubah hantaran..ayah gubah pelamin tempat sarung cincin plak!
Dibantu sikit2 oleh mr hubby..

Pasang curtain

Siap pelamin ringkas tempat Uya sarung cincin

Kesemua hasil gubahan kami sekeluarga!
Ape yg penting simple+ menarik+ramai yg memuji..
Save budget juge..;-)
PS: Nanti lepas2 nie saya story n upload gambar2 majlis pertunangan my sis Uya pula..dh lemau pun dlm folder tu x sempat nak upload..;p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...