CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

~ PREMIUM BEAUTIFUL CORSET FOR HEALTH & BEAUTY ~

Jika anda berminat untuk membeli korset Premium Beautiful ( satu-satunya korset untuk 70% kesihatan dan 30% untuk kecantikan ) serta berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut peluang biz Premium Beautiful dalam mengubah kehidupan anda, bolehlah menghubungi saya untuk menetapkan temujanji hari ini. Runding cara dan demo adalah PERCUMA.



0176776001

Thursday, December 9, 2010

fAKtoR uTaMa beRat baDan aKu naik 2kG seTiaP kaLi baLik kaMpunG..

Aku suka sangat dapat balik kampung..
Dapat jumpa mak,ayah n adik2..dpt jugak jenguk2 sedara mara...
Then dapat jugak merasa keenakan air tangan mak yang tiada tandingannya di dunia ini...
Kalo kat kampung tu kan, dapat makan masakan mak..sungguhlah heavennya!
Biarpun sekadar mak goreng ikan kembung then makan dgn ulam2an dan sambal belacan n nasik panas2....pergh!! Konpem bertambah2 laa makannya...
Then, makan bukan setakat 3 kali jer sehari...kalo selalunya kat umah sendiri aku sarapan, makan tengahari then makan malam jer..takde masa nak minum2 petang or supper bagai..bukan ape..malas nak wat kudap2an utk minum petang..paling rajin pun biskut tawar cicah dgn air milo atau teh O..tu jer...
Tapi kat kampung plak,makan nasik siang jer 2 kali...tu belum kira kalo sarapan berasaskan nasik! Tak kira laa nasi goreng ke...nasi lemak ke..nasi pulut tanak ke..waima nasi sejuk sekalipun!! Huh!! Then petang2 plak mak aku tu rajin plak wat kudap2an minum petang..ade2 jer yg dimasaknya..kadang2 wat cucur udang,cucur badak,pulut udang la..bubur kacang laa...cucur kacang a.k.a kasturi la...malam plak konon2 xnak makan..tibe2 jer lepas Maghrib mak aku goreng ikan pekasam home made dia plak..takpun dia goreng ikan haruan kering home made dia...paling2 kurang pun mak aku goreng sayur tauge+kucai dia tuh!! Haihhh..mane boleh tahan x makan beb!! Pekena plak dgn nasik panas2...hOHohoho...
Maka tak hairanlah kalo berat badan aku meningkat dgn progresnya time balik kampung..len kali nak snap gambar sebelum dgn selepas balik kampung laa..hihihihi..
Okey, balik kampung ritu tak lama..seminggu jer...macam2 gak laa juadah lauk-pauk kampung yg membuka selera yg mak aku sediakan...maklumlah anak dia nie kuat melantak!
Tapi x semua aku sempat snap sebab kadang2 nafsu mengatasi segala2nya..hahahaha..
So, yg kat bawah nie jer laa yg aku sempat snap...;p
Kan aku dah kata...ikan goreng kat umah mak aku...even ikan kembung jer..walaupun aku yg goreng..tetap membuka selera!! Agaknya air laut kat Kedah tu x sama dgn air laut kat KL nie ekk?? Hahahaha..melampau soalan ittew!!
Then ada plak Sayur Air Daging...kat kampung aku panggil sayur air..bahasa buku tak tau ape..ala yg rebus2 jer daging letak bwg putih dgn serai tu...simple but mabelesss...pekena plak dgn air asam mak aku yg meletopp tuh..haihh..tak hengat berapa pinggan aku tambah nasik hari tu..huhuhu
Then ada lagi sayur air kulat dgn sayur manis..kulat tu tak tau plak bahasa saintifiknya ape..kalo org KL panggil kulat nie cendawan yer...huhuhu..sedap jer ratah+hirup panas2..sengih jer Pak Ngah aku tgk kami dok hirup sayur air nie..hehehe...
Haaa..inilah rupanya kulat yg disayur airkan kat atas tadi...nie rupa sebelum dicuci..besar2 gabak gak..best tau makan cendawan nie..kan cendawan kaya dgn anti oksidan..tak payah nak beli cendawan mahal2..kat dlm kebun getah tu pun melambak2..hehehe

Yang nie plak menu lunch hari yg aku tak ingat jugak bile..
Ada sambal tumis petai belalang+telur...gigih aku patahkan ranting pokok petai nie then kerah anak2 aku petik2 buah petai tu..pastu kerah depa lagi tolong kopekkan isi dia yg besar bijik kuaci tu..hahaha..
Kecik2 dulu boleh makan mcm tu jer..hehehe..
Then ada jugak masak lemak putih labu+sayur manis dgn sayur air kulat tadi(stok kulat banyak sgt!) dgn ikan haruan kering home made..
Ikan goreng lupa nak snap sebab lambat masak!

Yang nie plak masa makan ramai2 dgn adik lelaki aku yg jarang sekali lekat kat umah tu..
Kalo nak tau,gulai pekat ala2 mamak tu dia laa yg bagi idea tu..ikan yu uols!! Aku kalo tau memang aku tak makan..geli sikit! Pak Ngah aku suka sgt beli ikan yu nie..kalo dia beli..aku letak dlm sink tunggu mak aku balik uruskan..sebab leceh nak kene jerang air panas then jirus atas kulit ikan tu baru boleh tarik kulit dia kuar..haihh..leceh laa!!
Gulai ikan yu + terung bulat, ikan pekasam homemade mak aku yg sangat mabelesss dgn sambal belacan+ ulam pucuk gajus a.k.a pucuk janggus..
Kali nie mmg makan kaw2 sebab ada ikan pekasam+sambal belacan+pucuk janggus..pekena plak dgn nasik panas...Hihihihi..


Sarapan :

Bihun Goreng + Pau Kacang Merah + Cekodok Pisang

Nota Kaki : Makan sedap2+ Makan banyak2 kali+ Tambah nasi banyak2 kali + Duduk sajer takde buat ape+ Tidur,makan,makan,tidur = Berat badan anda akan meningkat dgn jayanya!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...