CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

~ PREMIUM BEAUTIFUL CORSET FOR HEALTH & BEAUTY ~

Jika anda berminat untuk membeli korset Premium Beautiful ( satu-satunya korset untuk 70% kesihatan dan 30% untuk kecantikan ) serta berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut peluang biz Premium Beautiful dalam mengubah kehidupan anda, bolehlah menghubungi saya untuk menetapkan temujanji hari ini. Runding cara dan demo adalah PERCUMA.



0176776001

Wednesday, September 7, 2011

miSi peNCariaN naSi keRabU..

Raya keempat hari tu, kami sekeluarga dgn mak n ayah telah bertolak ke Kelantan..ohh..my second home sweet home!
Ke sana atas beberapa urusan :
1. Nak attend wedding member sekerja yg dah aku anggap sbg adik aku sendiri yg kini bergelar PUAN SYURIANTI..
2. Nak attend gathering x 5T1 1997 kat umah member sekelas dulu
3. Mak dgn ayah nak menziarah member2 a.k.a jiran2 lama diorg dulu..
So, selepas Subuh pagi Jumaat 2 hb tu dah bertolak ngam2 cantik jer dgn our beloved Exora tu..
Kat atas tu gambar masa singgah melepaskan hajat masing2 kat Tasik Banding..
Ohh..dah cantik tempat tu sekarang...toilet pun dh upgrade kene bayar sorang Rm50sen tapi mmg berbaloi2 mc toilet dlm taman hutan pun ada gak aku tengok..nak snap gambar malu plak sbb ada org lain kat situ..x pasal2 diorg ingat aku jakun..haha
Jalan2 dari Highway Timur Barat dari Baling ke Kelantan ikut Jeli pun dh banyak berubah..kalo xde tourist guide a.k.a ayah aku mmg makan buah langsat gak rasanya...
Ikut jalan baru lebih cepat dan memudahkan berbanding jalan lama dulu..kejap jer dh sampai Kelantan..



Kalau bukan sebab nak gi make gulai atau nak pi wedding mmg susah laa nak tgk aku berbaju kurung bajet2 ayu mcm nie..maklum laa jemu kot tiap2 hari dok pakai baju kurung g keje..
Sama x tone kaler baju aku dgn mak aku? Dah  aku yg belikan dari atas sampai bawah of course laa yg berkenan di mataku adalah kaler2 yg ada basic colour pink jua! Sebab tu dh mcm boria plak sekali tengok..hehe..


Disebabkan banyak n3 berkaitan Kelantan kali nie, maka moleklah kiranya aku wat satu persatu n3 ikut skop..haha..kali nie nak story mory about one of our favourite food of course laa Kelantanese specialties which is NASI KERABU! Nak yg ori mesti laa yg kaler purple ke biru ek?? Mcm kat atas  nie..ntah laa ori ke tak pewarna dia tu..dulu2 masa kat Kelantan mak aku siap tanam lagi pokok bunga telang yg bunganya kaler purple n direndam n diramas utk dapatkan pati airnya yg berwarna biru purple tu..sekarang susah kot nak cari..mesti pakai pewarna kot..
Nie masa singgah kat area Jeli...kebetulanlah perut masing2 dah kebulur tak breakfast lagi..so singgah laa kat sini pekena nasi kerabu..
Bagi aku tak banyak sangat choice utk lauk pauknya...kalo makan kat kantin sekolah pun dah meriah siap ada telur masin, ikan celup tepung, ikan/ayam percik,daging bakar,solok lada dgn keropok goreng,..
Macam x kene je bila berada kat bumi Kelantan tapi x banyak pilihan lauk pauknya..maybe kitorg silap pilih kedai kot..rasanya pun so-so jer laa..lauk yg ada pun ayam bakar jer..
Mak dgn ayah makan kemain berselera laa siap lepas dh order sepinggan sorang mintak lagi sepinggan share sorg setengah pinggan! Hahaha...
Lain kali kalo mai Selayang nak bawak depa pekena nasi kerabu yg best kat cni..

 

Mak dgn ayah bersama pinggan nasi kerabu 1st round depa! Hehehe..





Silap letak nie..sepatutnya paling atas sekali..lantak laa..malas nak edit!
Nie laa kedai tempat kami makan hari tu..sape2 tersesat area jeli boleh  laa singgah makan kat sini..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...