CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

~ PREMIUM BEAUTIFUL CORSET FOR HEALTH & BEAUTY ~

Jika anda berminat untuk membeli korset Premium Beautiful ( satu-satunya korset untuk 70% kesihatan dan 30% untuk kecantikan ) serta berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut peluang biz Premium Beautiful dalam mengubah kehidupan anda, bolehlah menghubungi saya untuk menetapkan temujanji hari ini. Runding cara dan demo adalah PERCUMA.



0176776001

Friday, August 20, 2010

si ELIANTO yg teLah menGGoDa saYa...

Alhamdulillah..dah 9 hari umat Islam seluruh dunia termasuklah saya menjalani ibadah puasa..
Syukr ke hadrat Ilahi kerana setakat nie saya dikurniakan dgn kesihatan tubuh badan utk mengerjakan ibadah wajib ini..
Ermmm..dah berhari2 jugak blog nie beku tak de story baru..saya nie boleh dikatakan tiap2 malam bukak blog nie..tapi just bloghopping ke sana-sini..specially ke blog2 kegemaran saya..dah tentunya blog yg banyak memberi idea,ilham dan inspirasi kepada diri saya...x lengkap plak rasanya sehari kalau x membaca kisah2 mereka..
Saya ada beberapa blog favourite yg tersenarai dlm bloglist saya...kebanyakannya banyak memberi ilham dan cetusan idea specially berkaitan dunia masakan, dunia fesyen dan gaya bertudung yg terkini dan stylo dan jugak sekarang nie saya dah ada new addiction...iaitu suka sangat 100x tengok cara2 mekap nak2 lagi teknik mekap mata lebih2 lagi teknik2 nak apply eyeliner,wat smokey eyes dgn nak shading part2 yg x berapa nak sempurna..
Sbg seorang wanita, of course laa sape yg x nak kelihatan cantik,kan?? Saya pun salah seorang daripada wanita2 tersebut...dah puas godek sana-sini..maka terujalah diri ini utk membuat eksperimen ke atas diri sendiri...
Okey, saya mula kenal dgn krim muka a.k.a moisturizer seawal umur 13 tahun..sejak tu ke sekolah lah saya dgn hanya mencalit mosturizer n bedak talkum bayi kegemaran saya Johnson n Johnson..sampai sekarang saya masih setia dgn produk nie..
Then, mula berjinak2 dgn lipstick sejak berumur 17 tahun..sewaktu jadi minah kilang ketika tggu result SPM..rasa semacam plak masa tu bile berada dlm kalangan manusia yg berbibir merah dan mungil dan terasa diri ini kerdil sekali tanpa bibir seperti mereka..hehehe..
Kemudian berjinak2 pula dgn produk kecantikan Avon sewaktu saya menjadi siswi UPSI..masa tu nak jadi member cuma kene bayar RM5 sahaja! Saja laa jadi ahli utk beli lipstik..tapi bile dah jadi ahli tu...secara automatik mula berjinak2 dgn maskara,eyeshadow,blusher dan juga perfume...tapi eyeliner x berapa nak berani apply lagi sebab x reti + tangan nie terketar2 ala Parkinson tatkala nak menggaris di bahagian alis mata itu...maybe start belajar dgn liquid eyeliner..so hasilnya kurang memberangsangkan dan saya fail bab nak apply eyeliner nie...sob3x..
Fortunately, sejak 2 tahun kebelakangan nie saya telah 'ditemukan' dgn salah satu produk Avon yg setakat nie masih tiada tolok bandingnya iaitu Glimmerstick Eyeliner Blackest Black yg senang utk diapply malah mudah dijaga..tak sememeh seperti menggunakan liquid eyeliner dan juga sgt menjimatkan masa berbanding menggunakan pencil eyeliner yg selalu nak kene diasah!
Alhamdulillah saya sgt selesa dgn jenama yg murah tetapi berkualiti dan serasi dgn kulit saya ini...mujurlah kulit saya x demand nak produk2 yg mahal2 harganya! Lucky me!!!;-)
Owhhh....sungguh panjang muqaddimah berkaitan sejarah saya mula berjinak2 dgn produk kosmetik nie..hehehe..
Okey laa,jom kembali ke pangkal jalan...
Sebenarnya kali nie saya nak meluahkan perasaan teruja saya utk melaburkan sejumlah wang gaji bulan nie utk mendapatkan beberapa produk2 kecantikan saya yg kebetulanlah pula dah habis serentak pd bulan nie...
Foundation Avon saya dah kene ketuk2 tiap2 pagi, bedak muka Maybelline saya pun dah botak di tengah2nya dan cuma tinggal kerak2nya sahaja! Eyeliner Avon saya pun dh kontot dan terpaksa laa saya apply dgn berhemah sementara menunggu gaji masuk..mascara pun dh tinggal hujung2 bulunya saja! Eyeshadow n blusher Silky Girl saya pun dah tinggal serbuk2 halus sahaja!
Semuanya bakal habis serentak dan memerlukan saya restock sekaligus!!
Aiyak...mesti pokai gak tapi mujurlah saya bernasib baik sbb kosmetik saya adalah kosmetik golongan kebanyakan sahaja!Syukurr...
Bukan x teringin nak try brand terkemuka mcm M.A.C n Bobby Brown tapi bile memikirkan banyak lagi keperluan yg perlu dipenuhi,maka saya batalkan sahaja nafsu saya itu...;p
Berdasarkan godekan saya di internet nie..saya mendapati produk ELIANTO adalah mendapat feedback yg baik dan positif dlm kalangan pengguna2nya...make upnya berkualiti dan harganya juga adalah berpatutan..maka sebab itulah saya merasa teruja utk mencubanya..
Ermmm..pejam mata saja lah bulan nie..x slh berbelanja kalau brg tu mmg saya gunakan setiap hari,kan??
So,bulan nie ingat nak ke kaunter ELIANTO kat Selayang Mall tu then nak dapatkan brg2 dlm wishlist nie..maybe kalo x dpt semua yg ada dlm wishlist nie pun..dpt yg penting2 dulu jadik laa...lgpun ELIANTO tgh wat offer 70% sempena Aidilfitri nie..i loikeeee..!!
Okey..mula2 skali nak rembat bende nie..
.
.
.
.
.
.
.
.
Tinted Base Make Up..
Baru kul 9.30 mlm tadi saya sedar ttg kewujudan bende alah nie...itu pun hasil bloghopping ke sebuah blog dia ada mention psl make up base! Jakun jugak saya..selama nie mulakan dgn mosturizer then terus bantai pakai foundation..rupa2nya kene apply bende nie dulu..baru laa mekap jadi sekata...selama nie Avon pun ada bende nie..ada kaler purple,hijau,pink,kuning...ingatkan mende laa...rupanya berguna gak bende nie..teruja nak try..mane tau kot2 muka leh jadi flawless dr biasa..kui3x...
So, bnde nie no 1 dlm wishlist saya bln nie..


Pastu nak beli foundation...
Harap2 ada yg suite dgn kulit saya nie..;p

Pastu of course laa nak beli eyeliner..tengok mcm ala2 glimmerstick jugak yg boleh pusing2 tu..
Nak beli yg kaler hitam


Nie pun eyeliner gak...nak rembat yg kaler putih..
Baru dpt info dr You tube yg eyeliner putih boleh menampakkan mata lebih galak dan menyerlah gitu!! Auwwww...huhu

Eye shadow..Yang nie
Atau
.
.
.



Yang nie....pilih 1 dr 3 di atas yer!

Jgn ambik semua nanti bajet lari..kang x psl2 duit raya kat anak2 buah bagi 50 sen sorang jer tahun nie...wakakaka


Owhh..yg nie optional sahaja..kalo cukup bajet! Hehehe




Blusher nie pun sama..tgk dulu..kalo cukup bajet baru rembat...hihihi

Maskara nie pun sama gak...
Tak sabar nak tggu gaji..nak serbu kauter ELIANTO...
Dah lama bebenor x shopping brg2 mekap nie...
Weeeehhaaaa...;-)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...